De website van a.s.r. maakt gebruik van cookies. Sommige cookies plaatsen we altijd, bijvoorbeeld om de website goed te laten werken en om de website, volledig anoniem, te kunnen analyseren. Daarnaast plaatsen we cookies die niet noodzakelijk zijn, maar wel nuttig. Hiermee kun je feedback geven of onze informatie delen op social media. Of om relevante advertenties te kunnen tonen op websites van derden. Deze cookies verzamelen mogelijk gegevens buiten onze website. Door op ‘Akkoord’ te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Wil je zelf aangeven voor welke cookies je toestemming geeft klik dan op 'Wijzig mijn instellingen'. Meer weten? Lees ons cookiebeleid.
Het lijkt er op dat je een ad blocker hebt. Je kunt daardoor niet kiezen welke cookies wij plaatsen. Daarom plaatsen wij alleen de functionele cookies.
a.s.r. scoort als beste in een onderzoek van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV), waarbij gekeken is hoe verzekeraars fraude onderzoeken, bestrijden en behandelen. In totaal zijn 39 verzekeraars onderzocht.
In het onderzoek van het KKV is gekeken of en in hoeverre de verzekeraar een actief beleid op het gebied van fraudebeheersing voert, of de informatie over dit beleid goed vindbaar is op de website en of er een fraudecoördinator is aangesteld. a.s.r. scoort 93% op deze punten, tegenover een gemiddelde score van 73%.
Pluspunten
De onderzoekers noemen als pluspunten dat a.s.r. klanten bewust wijst op het beleid ten aanzien van fraudebeheersing en dat a.s.r. aandacht besteedt aan fraude in bijvoorbeeld de brochures, die de expert meegeeft bij een schade. Daarnaast vinden zij het een pre dat a.s.r. data-analyses uitvoert en een team heeft met toegewijde specialisten die zich hiermee bezighouden.
Meer data-analyse
Ber Onderwater, relatiemanager Schade bij a.s.r.: ‘Wij zijn absoluut trots op de eerste plaats. De komende jaren gaan we nog meer focussen op professionele fraudeurs en netwerken van fraudeurs. Dat doen we onder andere door gebruik te maken van data-analyse.’
Het KKV vindt dat fraudebeleid van belang voor de consument is omdat fraude kan leiden tot hogere verzekeringspremies. Een actief fraudebeleid draagt er volgens het instituut aan bij dat fraudeurs minder kans van slagen hebben, waardoor verzekeraars hun premie niet hoeven te verhogen.