Nieuws en Pers Pers a.s.r. publiceert Geïntegreerd Jaarverslag 2018
Pers Utrecht 27 maart 2019 08:00 EU/Amsterdam

a.s.r. publiceert Geïntegreerd Jaarverslag 2018

ASR Nederland N.V. (a.s.r.) publiceert vandaag haar jaarverslag 2018. Het geïntegreerde verslag biedt een overzicht van de financiële en niet-financiële prestaties in 2018.

CEO Jos Baeten: ‘a.s.r. heeft een sterk 2018 achter de rug. We laten zien dat a.s.r. in staat is om een goede financiële performance te koppelen aan groei en duurzame ontwikkeling. Al onze doelstellingen voor de periode 2016 – 2018 zijn gerealiseerd. Voor de komende jaren, 2019 – 2021, hebben we ambitieuze nieuwe doelstellingen geformuleerd. Door de goede financiële resultaten ligt het voorgestelde dividend over 2018
6,7% hoger dan het over 2017 betaalde dividend.’

Ook in 2018 heeft a.s.r. zich actief ingezet voor verbetering van de dienstverlening aan klanten. Met transparante en begrijpelijke communicatie worden klanten steeds beter geïnformeerd. Nieuwe producten die aansluiten op de veranderende wereld, helpen hen bij het vinden van de best passende oplossingen. Klanten waarderen de inspanningen van a.s.r. met een stijgende Net Promoter Score. Ook de reputatie van a.s.r. ontwikkelt zich positief.

a.s.r. wil een vooraanstaande rol spelen op het gebied van duurzaam ondernemen in de financiële sector, onder meer als belegger. Daartoe heeft a.s.r. in 2018 haar duurzaam beleggingsbeleid verder uitgebreid, waarbij naast milieuaspecten ook rekening gehouden wordt met sociale issues. Op basis van een uitgebreid screeningsbeleid worden investeringen beoordeeld en geselecteerd.

In het jaarverslag geeft a.s.r. aan de hand van een uitgebreid waardecreatiemodel een geïntegreerd beeld van de behaalde resultaten, de manier waarop die zijn gerealiseerd en hoe a.s.r. bijdraagt aan het realiseren van de door de United Nations gestelde Sustainable Development Goals.

Jaarresultaten Financiële resultaten