Nieuws en Pers Pers a.s.r. combineert in 2020 sterke resultaten met hogere klanttevredenheid. Invloed Covid-19 beperkt door verscheidenheid activiteiten
Pers Utrecht 18 februari 2021 07:00 EU/Amsterdam

Bestuursvoorzitter Jos Baeten: ‘Ik ben trots op hoe a.s.r. heeft gepresteerd in 2020. Door de diversificatie van onze activiteiten is de impact van COVID-19 op het operationeel resultaat neutraal en hebben we de uitvoering van onze strategie in 2020 succesvol kunnen voortzetten. Daarnaast is onze dienstverlening op een hoog niveau gebleven en is de klanttevredenheid zelfs toegenomen. Met 199% bleef de solvabiliteit robuust en ook onze organische kapitaalcreatie stemt met € 500 miljoen tevreden. De directe effecten van COVID-19 op onze financiële prestaties zijn tot dusver beperkt. Wat het uiteindelijke effect van COVID-19 op onze resultaten zal zijn, blijft op de langere termijn moeilijk te voorspellen’.

asr gebouw met heide-daktuin
  • Operationeel resultaat stijgt met 3,2% naar € 885 miljoen (FY19: € 858 miljoen).
  • Impact van COVID-19 op operationeel resultaat is neutraal; een positief effect op P&C compenseert een negatief effect op AOV en Leven.
  • Operationeel rendement op eigen vermogen bedraagt 15,3%, boven de doelstelling van 12-14%.
  • Solvency II ratio (standaard formule) per 31 december 2020 bedraagt 199% (FY19: 194%), na aftrek dividend.
Jaarresultaten Investor Relations Corporate Communicatie