Nieuws en Pers Pers asr publiceert jaarverslag 2021
Pers Utrecht 23 maart 2022 14:55 EU/Amsterdam

a.s.r. publiceert jaarverslag 2021

ASR Nederland N.V. (a.s.r.) publiceert vandaag haar jaarverslag 2021. Het geïntegreerde jaarverslag gaat in op zowel de duurzaamheidsprestaties als de financiële prestaties van a.s.r. in 2021.

Cover annual report a.s.r. 2021

Jos Baeten, CEO van a.s.r.: ‘Vandaag presenteren we ons jaarverslag waarin we uitgebreid ingaan op de wijze waarop we in 2021 waarde hebben gecreëerd voor onze klanten, onze aandeelhouders, onze medewerkers en voor de samenleving. Het was wederom een jaar dat gedomineerd werd door COVID-19, maar waarin a.s.r. voor alle stakeholders mooie stappen heeft gezet op het gebied van duurzaamheid en waarin we sterke financiële resultaten hebben gerealiseerd.’

Naast het jaarverslag publiceert a.s.r. vandaag ook het Solvency and Financial Condition Report (SFCR) voor 2021. De documenten zijn te downloaden op www.asrnederland.nl. Het jaarverslag 2021 is ook digitaal te bekijken op annualreport.asrnl.com/2021.

Algemene Vergadering van Aandeelhouders
Het jaarverslag staat ter bespreking op de agenda van de Algemene Vergadering van Aandeelhouders (AVA) die gehouden wordt op 25 mei 2022. Naast de gebruikelijke agendapunten staat ook het voorstel tot herbenoeming van commissaris Sonja Barendregt op de agenda. In mei 2022 loopt haar huidige (eerste) benoemingstermijn van vier jaar af. De Raad van Commissarissen van a.s.r. is voornemens om Sonja Barendregt voor te dragen voor een herbenoeming voor een periode van vier jaar. Naast lid van de Raad van Commissarissen is Sonja Barendregt tevens voorzitter van de Audit- en Risicocommissie. Aandeelhouders kunnen tijdens de AVA van 25 mei stemmen over deze herbenoeming.

De complete agenda en de bijbehorende documenten voor de AVA worden uiterlijk 12 april 2022 gepubliceerd.

Corporate Communicatie Jaarresultaten