Nieuws en Pers Pers a.s.r. rondt verkoop deel bancaire activiteiten aan Achmea af
Pers Utrecht 02 december 2019 07:30 EU/Amsterdam

a.s.r. rondt verkoop deel bancaire activiteiten aan Achmea af

a.s.r. bank, onderdeel van ASR Nederland N.V. (a.s.r.), heeft vandaag de verkoop van een deel van haar bancaire activiteiten aan Achmea afgerond. Aan alle voorwaarden die aan de overname gesteld waren is voldaan, zoals de verklaring van geen bezwaar van De Nederlandsche Bank. De ondernemingsraden van a.s.r. en Achmea hadden reeds een positief advies uitgebracht.

a.s.r. gebouw - logo op gebouw vierkant

In maart dit jaar zijn a.s.r. en Achmea overeengekomen dat Achmea bank een deel van de bancaire activiteiten van a.s.r. bank overneemt. Deze activiteiten bestaan uit een spaarportefeuille met circa 125.000 klanten met een volume van 1,7 miljard euro en een hypotheekportefeuille met een volume van 1,5 miljard euro.

De klanten zijn inmiddels geïnformeerd over de migratie van hun product. Zij kunnen vanaf 2 december terecht bij Centraal Beheer. De overeenkomst en de voorwaarden blijven voor spaarklanten onveranderd. Voor de bediening van klanten met een a.s.r. hypotheek heeft de overname geen gevolgen, a.s.r. blijft voor hen het aanspreekpunt en de overeenkomst en de voorwaarden blijven hetzelfde.

Over Achmea
Achmea is het moederbedrijf van sterke verzekeringsmerken als Centraal Beheer, Interpolis en Zilveren Kruis. Samen vormen zij de grootste verzekeringsgroep van Nederland. Achmea heeft een coöperatieve achtergrond, waarbij de belangen van klanten, partners, medewerkers en aandeelhouders in balans zijn. Behalve in de thuismarkt Nederland, is Achmea ook internationaal actief in vijf andere landen. Meer informatie is te vinden op www.achmea.nl

Over a.s.r.
ASR Nederland N.V. (a.s.r.) behoort tot de top 3 verzekeraars van Nederland. a.s.r. biedt producten en diensten aan op het gebied van verzekeringen, pensioenen en hypotheken voor consumenten en MKB. Daarnaast is a.s.r. actief als vermogensbeheerder voor derden. a.s.r. is genoteerd aan Euronext Amsterdam en opgenomen in de AEX Index. Kijk voor meer informatie op www.asrnederland.nl