Pers Utrecht 11 maart 2019 07:00 EU/Amsterdam

a.s.r. introduceert ‘de tijd van doen’ in nieuwe campagne

a.s.r. lanceert vandaag haar nieuwe campagne: ‘Dit is de tijd van doen.’ De campagne daagt uit om naast ergens iets van te ‘vinden’ ook iets te doen. En a.s.r. neemt hierin het voortouw. In de campagne worden doorlopend maatschappelijke thema’s aangekaart, waar a.s.r. een oplossing voor biedt. Het is het vervolg op de bekende campagnereeks met rapper Sticks. Merkmanager Hella de Weger: ‘In deze campagne laat a.s.r. zien hoe zij maatschappelijk verantwoord ondernemen concreet invulling geeft. Daarom is de pay-off vanaf nu: ‘a.s.r. doet het’.

Dit is de tijd van doen - a.s.r.
a.s.r. ziet dat de maatschappij verandert en merkt dat consumenten in plaats van alleen dingen te vinden, steeds vaker zelf actie ondernemen bij belangrijke maatschappelijke thema’s. Dat zie je ook terug in de keuzes die ze maken voor producten en diensten. Consumenten kiezen steeds vaker voor bedrijven die daadwerkelijk iets doen of iets veranderen. a.s.r. laat in de nieuwe campagne zien hoe zij actie onderneemt. En dan vooral op maatschappelijke issues waar zij invloed op heeft met haar investeringen, producten en diensten.

In deze campagne werkt a.s.r. weer samen met rapper Sticks, maar hij heeft een andere rol dan in de vorige campagnes. Manager Merk & Positionering Hella de Weger: ‘Hiermee verandert ook de toon van de campagne. Waar ‘dat vind ik’ kritisch was, is de nieuwe campagne optimistisch en concreet. De nieuwe pay-off ‘a.s.r. doet het’ is no-nonsense en heeft onmiskenbaar het DNA van a.s.r.’

De campagne is net als de vorige campagnes op alle kanalen aanwezig. Naast radio- en televisiecommercials worden ook social media, print, outdoor en online ingezet. Nieuw is dat er deze keer voor is gekozen om het hele jaar aanwezig te zijn in de media. Bij de vorige campagnes koos a.s.r. voor de strategie om een aantal periodes per jaar prominent aanwezig te zijn.

Hella de Weger: ‘We zagen bij de vorige campagnes dat we in de periode tussen de verschillende flights iets verloren aan merkbekendheid, Daarom kiezen we er nu voor om dat anders te doen. We passen ons budget niet aan, maar gaan er wel voor zorgen dat we het hele jaar meer zichtbaar zijn in de verschillende media.‘

Bekijk de pagina 'Dit is de tijd van doen'

Bureau: The Merge
Regie en productie: The Merge en Czar
Media: Media Reverse
Verantwoordelijk bij a.s.r.: Hella de Weger, Nelleke Ungersma

Over ASR Nederland N.V.

ASR Nederland N.V. (a.s.r.) behoort tot de top 3 verzekeraars van Nederland. a.s.r. biedt producten en diensten aan op het gebied van verzekeringen, pensioenen en hypotheken voor consumenten en MKB. Daarnaast is a.s.r. actief als vermogensbeheerder voor derden. a.s.r. is genoteerd aan Euronext Amsterdam en opgenomen in de AEX Index. Kijk voor meer informatie op www.asrnederland.nl.

Corporate Communicatie