Nieuws en Pers Pers Succesvolle overgang pensioenfonds Arcadis naar Het nederlandse pensioenfonds
Pers Utrecht 05 juli 2018 13:43 EU/Amsterdam

Succesvolle overgang pensioenfonds Arcadis naar Het nederlandse pensioenfonds

De succesvolle overgang van Stichting Pensioenfonds Arcadis Nederland naar Het nederlandse pensioenfonds is in een half jaar gerealiseerd. Stichting Pensioenfonds Arcadis Nederland is het oudste pensioenfonds (opgericht in 1924) in Nederland dat is overgestapt naar Het nederlandse pensioenfonds (APF). De collectieve waardeoverdracht van de pensioenregeling van Arcadis Nederland bedraagt circa € 1,1 miljard. De eerste pensioenuitkeringen zullen in juli 2018 plaatsvinden.

De pensioenaanspraken van het Arcadis Pensioenfonds worden ondergebracht in een eigen kring bij Het nederlandse pensioenfonds. Deze kring krijgt een eigen belanghebbendenorgaan met vertegenwoordigers van werkgever, medewerkers en gepensioneerden. In totaal gaat het om ruim 7900 deelnemers, waaronder 2100 actieve, 3200 niet-actieve deelnemers en ongeveer 2600 pensioengerechtigden.

Bram Mommers, voorzitter van het Arcadis Pensioenfonds: ‘Wij zijn zeer tevreden over de overgang naar Het nederlandse pensioenfonds. Wij zijn blij met de constructieve samenwerking, waarbij het belang van de deelnemer steeds voorop heeft gestaan en nog steeds staat. Hoe de overgang en samenwerking tot nu toe zijn verlopen, geeft ons veel vertrouwen voor de toekomst.’

Francis van Bergenhenegouwen, directeur bestuursbureau Het nederlandse pensioenfonds: ‘Wij zijn er trots op dat we de overgang van Stichting Pensioenfonds Arcadis Nederland conform onze afspraken hebben gerealiseerd. Dit succes is mede te danken aan de samenwerking met a.s.r. die verantwoordelijk is voor de pensioenuitvoering en Kempen Capital Management. We heten de deelnemers en gepensioneerden van Arcadis van harte welkom in hun nieuwe thuis. Zij kunnen ervan op aan dat hun pensioen een goed onderdak bij ons vindt.’

Over Het nederlandse pensioenfonds

Solide, wendbaar en verbinding maken. Dat is waar Het nederlandse pensioenfonds voor staat. Het nederlandse pensioenfonds (algemeen pensioenfonds, APF) is opgericht in januari 2016 en voert de pensioenregeling uit voor meerdere werkgevers. Het pensioenfonds staat onder toezicht van De Nederlandsche Bank (DNB) en wordt bestuurd door een onafhankelijk bestuur. Het nederlandse pensioenfonds heeft een vrije keuze in uitbestedingspartners en er is geen commerciële prikkel of druk om veranderingen aan te brengen die niet in het voordeel zijn van de deelnemer. De pensioenuitvoering is uitbesteed aan a.s.r., het fiduciair management aan Kempen Capital Management. Het nederlandse pensioenfonds gelooft in de kracht van samenwerking als oplossing om tot een beter pensioen te komen voor deelnemers in een collectiviteit. Met de kennis van nu en met een nieuwe kijk op pensioenuitvoering stelt Het nederlandse pensioenfonds zich ten doel het pensioen te realiseren dat werkgevers en deelnemers hebben afgesproken en waarvan de waarde door de deelnemers wordt begrepen. Kijk voor meer informatie op www.hetnederlandsepensioenfonds.nl

Over Arcadis

Arcadis is de leidende wereldwijd opererende ontwerp- en consultancyorganisatie op het gebied van de natuurlijke en gebouwde omgeving. Door de toepassing van onze diepe marktsectorkennis in combinatie met onze ontwerp, consultancy, engineering, project- en management diensten werken we samen met onze klanten aan uitzonderlijke en duurzame resultaten. Wij zijn met 27.000 mensen die in ruim zeventig landen meer dan €3,3 miljard aan omzet genereren. Wij ondersteunen UN-Habitat met kennis en expertise om de leefomstandigheden in snel groeiende steden over de hele wereld te verbeteren. Bezoek ons op www.arcadis.com Arcadis. Improving quality of life.

Het Nederlandse pensioenfonds