Duurzame verzekeraar

Duurzame verzekeraar
Het zijn van een duurzame verzekeraar betekent voor a.s.r. in essentie het creëren en behouden van waarde op de lange termijn. Het bieden van zekerheid aan klanten is het bestaansrecht van a.s.r.
Klanten moeten erop kunnen vertrouwen dat a.s.r. altijd aan haar financiële verplichtingen kan voldoen. Duurzame financiële soliditeit is essentieel en heeft daarom de hoogste prioriteit. a.s.r. streeft naar een continue verbetering van haar processen om klanten nog beter van dienst te zijn en om duurzame producten en diensten met een lange-termijn waarde te kunnen ontwikkelen. 
Op deze manier voldoet a.s.r. aan de behoefte van de klant nu en in de toekomst. Eén van de manieren waarop a.s.r. aan deze behoefte voldoet, is door informatie en producten toegankelijk en begrijpelijk te maken door bijvoorbeeld te investeren in eenvoudig toegankelijke IT-platformen. Om de performance van a.s.r. hierop te monitoren en waar nodig te verbeteren meet a.s.r. de Net Promoter Score (NPS) en wordt het Klantbelang Dashboard van de AFM (Autoriteit Financiële Markten) gebruikt.  

Maatschappelijke impact

Naast financiële soliditeit heeft a.s.r. ook aandacht voor de maatschappelijke impact van haar producten en diensten. Zo streeft a.s.r. ernaar om producten en diensten te ontwikkelen die bijdragen aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken, zoals klimaatverandering en toenemende inkomensongelijkheid. Voorbeelden van deze producten zijn: de betaalbare arbeidsongeschiktheids-verzekering, of de ‘Langer mee AOV’, ontwikkeld voor zelfstandige ondernemers met een (fysiek) zwaar beroep, zodat zij door tijdige aanpassingen in werk, opleiding of bedrijf hun beroep kunnen voortzetten tot de pensioengerechtigde leeftijd en de startershypotheek met een looptijd van 40 in plaats van 30 jaar, zodat starters een huis kunnen kopen met lagere maandlasten.

a.s.r. werkt daarnaast veel aan preventie, door bijvoorbeeld klanten van Zorg- en AOV-verzekeringen te helpen met alle facetten van duurzame inzetbaarheid waaronder gezondheid en vitaliteit. Daarnaast geeft a.s.r. schadeklanten graag preventieadvies en -tips om schade te voorkomen. En mocht er toch schade ontstaan, dan kijkt a.s.r. eerst of het product op een duurzame manier kan worden hersteld, voordat het product wordt vervangen door een nieuw product.

Klantbelang Centraal

a.s.r. meet op continue basis de NPS omdat klantbelang een zeer hoge prioriteit heeft. De NPS wordt gemeten door klanten de volgende vraag te stellen: Hoe waarschijnlijk is het dat a.s.r. aanbeveelt aan familie, vrienden en collega’s op basis van uw ervaring met mij? De nadruk ligt hierbij op de medewerker. De NPS geeft de klantloyaliteit aan gemeten aan de hand van de aanbevelingsintentie van de klant. 
a.s.r. vindt maximale transparantie van producten, processen en diensten belangrijk. Daarom is a.s.r. ook open over de score van het Klantbelang Centraal Dashboard (KBC) van de AFM. Dit KBC maakt, op basis van diverse onderzoeken, inzichtelijk in welke mate de sector het belang van de klant centraal stelt in producten, processen en dienstverlening. Bekijk de score van a.s.r. in 2018

a.s.r. en beleggingsverzekeringen

a.s.r. vindt het belangrijk dat haar producten passen en blijven passen bij de situatie en behoeften van haar klanten. Daarom zoekt a.s.r. proactief contact met klanten met een beleggingsverzekering. Meer over acties voor klanten met een beleggingsverzekering.
Meer over acties voor klanten met een beleggingsverzekering