{ "menu": { "text": "Menu" } }
Nieuws en Pers Nieuws Gezondheidsprogramma a.s.r. Vitality beschikbaar voor alle pensioen, zorg en inkomensklanten a.s.r. en Loyalis
Nieuws Utrecht 15 april 2024 09:00 EU/Amsterdam

Gezondheidsprogramma a.s.r. Vitality beschikbaar voor alle pensioen, zorg en inkomensklanten a.s.r. en Loyalis

a.s.r. Vitality is per 1 januari 2025 beschikbaar voor alle klanten met een zorg-, inkomens of pensioenverzekering van a.s.r. of Loyalis, zonder hiervoor een aparte bijdrage te betalen. Op deze manier hoopt a.s.r. de drempel om aan het programma deel te nemen te verlagen.

a.s.r. Vitality is per 1 januari 2025 beschikbaar voor alle klanten met een zorg-, inkomens of pensioenverzekering van a.s.r. of Loyalis, zonder hiervoor een aparte bijdrage te betalen. Op deze manier hoopt a.s.r. de drempel om aan het programma deel te nemen te verlagen. 

a.s.r. is vier jaar geleden gestart met a.s.r. Vitality om meer mensen een beeld te geven van hun gezondheid en beweging te stimuleren. Inmiddels maken 90.000 mensen gebruik van het programma. De afgelopen jaren is gebleken dat de kosten van het programma hoger zijn dan vooraf was ingeschat. Omdat a.s.r. het programma graag breed toegankelijk wil houden, is gekozen voor een aantal aanpassingen. Zo worden de huidige week-, maand- en jaarbeloningen vervangen door een nieuw pakket beloningen. Daarnaast worden een aantal aanpassingen gedaan in het programma, om meer verzekerden te motiveren om hun vitaliteitsdoelen te halen. 

Mariëlle Duin, manager a.s.r. Vitality: ‘We zien dat a.s.r. Vitality met veel enthousiasme wordt gebruikt, onder andere door klanten die al veel bewegen. Omdat vitaliteit en inzetbaarheid belangrijke maatschappelijke thema’s zijn, willen we het programma breder in kunnen zetten. Tegelijkertijd zijn de kosten voor het programma nu een stuk hoger dan vooraf ingeschat. We hebben daarom gekeken naar alternatieve manieren om a.s.r. Vitality te kunnen aanbieden. Uit ons onderzoek blijkt dat mensen het programma een aantrekkelijke en laagdrempelige manier vinden om aan hun gezondheid te werken. Door de aparte bijdrage weg te nemen, verwachten we dat nog meer klanten het programma gaan gebruiken en we hen zo kunnen stimuleren om in beweging te komen.’

Bestaande klanten ontvangen half april informatie over de wijzigingen. Zij kunnen bijvoorbeeld hun reeds aangeschafte smartwatch nog terugverdienen in de komende periode.

 

Pensioenen Zorg
Gerelateerd nieuws
Alle berichten

Contact