{ "menu": { "text": "Menu" } }
Nieuws en Pers Pers a.s.r. realiseert sterk resultaat in 2021 door goede prestaties in alle segmenten
Pers Utrecht 23 februari 2022 07:00 EU/Amsterdam

Bestuursvoorzitter Jos Baeten: ‘2021 was een goed jaar waarin we samen met alle collega’s mooie prestaties hebben geboekt. We zijn er in geslaagd om een sterk resultaat neer te zetten, onze middellangetermijndoelstellingen te behalen en de tevredenheid bij klanten en intermediairs op een onveranderd hoog niveau te houden. De komende jaren bouwt a.s.r. voort op de succesvolle strategie van 2019-2021, met nieuwe ambitieuze doelstellingen, gericht op duurzame lange termijn waardecreatie voor alle stakeholders. Bij de uitvoering van onze strategie blijven we vasthouden aan onze strikte financiële discipline. Het behoud van een sterke balans met financiële flexibiliteit biedt ruimte voor winstgevende groei.

Duurzame energie
  • Operationeel resultaat stijgt met 15,4% naar € 1.021 miljoen (2020: € 885 miljoen).
  • Operationeel rendement op eigen vermogen bedraagt 16,3%, ruim boven de doelstelling van ’12-14%’.
  • Solvency II ratio (Standaard Formule) per 31 december 2021 bedraagt 196% (31 december 2020: 199%).
  • Organische kapitaalcreatie bedraagt € 594 miljoen (2020: € 500 miljoen), ruim boven de doelstelling van € 500 miljoen.
  • Voorgesteld dividend over 2021 bedraagt € 2,42 per aandeel.
  • Inkoop eigen aandelen van € 75 miljoen start op 24 februari 2022.
Jaarresultaten Investor Relations Corporate Communicatie