Nieuws en Pers Pers Solide a.s.r. realiseert sterk resultaat in eerste helft 2022 door sterke prestaties in alle segmenten
Pers Utrecht 24 augustus 2022 07:00 EU/Amsterdam

Bestuursvoorzitter Jos Baeten: 'Tegen de achtergrond van een periode van geopolitieke spanningen en economische onzekerheid kijken we terug op een goed eerste halfjaar 2022. De financiële resultaten zijn over de hele linie sterk en onze kapitaalpositie is aantoonbaar robuust gebleven, ondanks volatiele financiële markten. Met inbegrip van de impact van de stormschade en de geleidelijke normalisatie van claims na het beëindigen van de COVID-19 maatregelen, daalt het operationeel resultaat slechts zeer beperkt ten opzichte van het recordresultaat vorig jaar. Dit laat zien dat a.s.r. veerkrachtig is en stabiliteit biedt.'

Distels
  • Operationeel resultaat bedraagt € 513 miljoen (H1 2021: € 532 miljoen); ondanks een onderliggende verbetering in de business units daalt het operationeel resultaat 3,5% door de impact van de stormen begin dit jaar en door een geleidelijke normalisatie van claims in P&C na het beëindigen van de COVID-19 maatregelen.
  • Operationeel rendement op eigen vermogen bedraagt 13,7%, aan de bovenkant van de doelstelling van 12-14%.
  • Solvency II ratio (SF) bedraagt 214% (31 december 2021: 196%).
  • Organische kapitaalcreatie stijgt met € 56 miljoen naar € 428 miljoen (H1 2021: € 372 miljoen).
  • Interim dividend stijgt naar € 0,98 per aandeel (H1 2021: € 0,82).
Corporate Communicatie Halfjaarcijfers