Nieuws en Pers Pers a.s.r. behoort wederom tot Wereldwijde en Europese top duurzame bedrijven
Pers Utrecht 21 december 2023 11:00 EU/Amsterdam

a.s.r. behoort wederom tot Wereldwijde en Europese top duurzame bedrijven

a.s.r. is voor de vierde keer opgenomen in de Dow Jones Sustainability World Index (DJSI World Index) en de Dow Jones Sustainability Europe Index (DJSI Europe Index), de indices die op wereld- en Europees niveau bedrijven monitoren op het gebied van duurzaamheid. Met de opname in de DJSI World Index behoort a.s.r. tot de 10% meest duurzame verzekeraars wereldwijd.

DJSI

S&P Dow Jones Indices, het onderdeel van S&P Global dat de indices publiceert, beoordeelt ieder jaar beursgenoteerde bedrijven op hun milieu- (E), sociale- (S) en economische (G) prestaties. De top 10% van de best scorende bedrijven in elke sector wordt genoteerd in de index. Op basis van de behaalde resultaten behoort a.s.r. met haar duurzaamheidsbeleid tot de top van de Europese én de wereldwijde markt. In zowel de Wereld index als de Europese index steeg a.s.r. twee plaatsen: op de Wereld index resulteerde dit in de achtste positie. In de Europese index staat a.s.r. op nummer vijf van de meest duurzame bedrijven. Het is het vierde opeenvolgende jaar dat a.s.r. is opgenomen in de World index en het derde opeenvolgende jaar dat a.s.r. ook is opgenomen in de Europese index.

Jos Baeten, CEO bij a.s.r.: ‘We zijn blij dat a.s.r. ook dit jaar weer in zowel de Europese- als de wereldwijde Dow Jones Sustainability Index wordt opgenomen. Ook de komende jaren zullen we ons blijven inzetten om onze duurzaamheidsprestaties verder te verbeteren en nog meer duurzame waarde te creëren voor al onze stakeholders. Door de samenvoeging van Aegon Nederland en a.s.r. verwachten we stap voor stap een nog grotere impact te kunnen maken op het gebied van duurzaamheid’.

a.s.r. behaalde een score van 79 punten op een maximum van 100. Onderverdeeld naar de drie verschillende parameters (in de Engelse terminologie, ESG): Environment 72 punten, Social 75 punten en Governance 85 punten. Dit heeft S&P Dow Jones Indices vrijdag 8 december bekendgemaakt.

Corporate Communicatie MVO