{ "menu": { "text": "Menu" } }
Nieuws en Pers Pers asr weer opgenomen in Dow Jones duurzaamheidsindex
Pers Utrecht 15 november 2021 08:55 EU/Amsterdam

a.s.r. weer opgenomen in Dow Jones duurzaamheidsindex

a.s.r. is dit jaar opnieuw opgenomen in de Dow Jones Sustainability World Index, de index die wereldwijd bedrijven monitort op duurzaamheid. Dit maakte S&P Global, het bedrijf dat de index publiceert, afgelopen vrijdag bekend. a.s.r. behoort hiermee tot de 10% meest duurzame verzekeraars wereldwijd.

DJSI

a.s.r. behaalde een score van 86 punten van een maximum van 100. Vorig jaar kwam a.s.r. op 82 uit. Dit is een stijging van 4 punten. De score op de 3 verschillende parameters is: economisch (83), sociaal (87) en milieu (94). Op basis van de behaalde resultaten is a.s.r. dit jaar voor de eerste keer ook opgenomen in de Europese index. Daarmee behoort a.s.r. op het gebied van duurzaamheid ook tot de top van de Europese markt.

Jos Baeten is opnieuw trots op de prestaties van a.s.r.: ‘We zijn verheugd dat a.s.r. wederom wordt opgenomen in deze toonaangevende index en dat het ons is gelukt om voor de eerste keer in de Europese index te komen. We blijven ons inzetten om onze duurzaamheidsprestaties continue te verbeteren en nog meer duurzame waarde te creëren voor alle stakeholders.’

S&P Global beoordeelt ieder jaar beursgenoteerde bedrijven op hun economische, sociale en milieuprestaties. De top 10% van de best scorende bedrijven in elke sector wordt genoteerd in de index. Omdat duurzaamheid steeds belangrijker wordt voor investeerders raadplegen zij onder meer deze index om een keuze te maken in welke bedrijven ze willen investeren.

Corporate Communicatie MVO