De website van a.s.r. maakt gebruik van cookies. Sommige cookies plaatsen we altijd, bijvoorbeeld om de website goed te laten werken en om de website, volledig anoniem, te kunnen analyseren. Daarnaast plaatsen we cookies die niet noodzakelijk zijn, maar wel nuttig. Hiermee kun je feedback geven of onze informatie delen op social media. Of om relevante advertenties te kunnen tonen op websites van derden. Deze cookies verzamelen mogelijk gegevens buiten onze website. Door op ‘Akkoord’ te klikken ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Wil je zelf aangeven voor welke cookies je toestemming geeft klik dan op 'Wijzig mijn instellingen'. Meer weten? Lees ons cookiebeleid.
Het lijkt er op dat je een ad blocker hebt. Je kunt daardoor niet kiezen welke cookies wij plaatsen. Daarom plaatsen wij alleen de functionele cookies.
Met de migratie van meer dan 800.000 polissen van 9 verschillende Leven-systemen naar het Keylane platform, komt na vijf jaar een einde aan het programma Service Books. Hiermee toont a.s.r. haar kracht om grootschalige migraties succesvol te kunnen uitvoeren.
Met deze afronding zet a.s.r. een grote stap in het beheer van haar levensverzekering-portefeuille. De migratie zorgt voor een efficiencyverbetering, een kostenbesparing en verdere verbetering van de dienstverlening aan klanten. Het migratieprogramma is in samenwerking met Finavista en Keylane uitgevoerd.
In 2015 besloot a.s.r. haar strategie ten aanzien van de portefeuille van levensverzekeringen te herzien. Aanleiding was het grote aantal zogeheten ‘closed-book’ systemen van a.s.r., haar rechtsvoorgangers (AMEV, Stad Rotterdam, De Amersfoortse) en overgenomen maatschappijen (Falcon en Generali). In de 9 systemen zaten veel producten met overeenkomstige kenmerken, maar die op een aantal punten toch afweken van elkaar.
Pauline Derkman, directeur a.s.r. Leven & Pensioenen: ‘Met de afronding van dit grootschalige migratieprogramma laten we zien dat we in staat zijn om succesvol migraties uit te voeren. Met de migratie naar één systeem heeft a.s.r. de kosten, voor bijvoorbeeld individueel onderhoud, de afgelopen jaren kunnen terugbrengen. Door deze migratie krijgen klanten een beter product en een betere service, aangestuurd vanuit één systeem. a.s.r. heeft de ambitie om te groeien, zowel organisch als door overnames. Met deze stap sturen we alle leven-polissen nu centraal aan en zijn we een aantrekkelijke optie voor anderen die onderdak zoeken voor hun portefeuilles’.